Mac OS X: Managed Software Center
På våre Mac-klienter vil Managed Software Update være en viktig del. Via denne tjenesten vil du selv kunne installere programmer som IT-avdelingen har pakket, og motta oppdateringer. Programmet gir beskjed når oppdateringer til installert programvare er tilgjengelig. Installasjon av programmer og oppdateringer her vil ikke kreve administratortilgang.
Bruk av Managed Software Update
1. Trykk på Launchpad i Docken
2. Bla deg frem til Managed Software Update. Eventuelt kan en bruke Spotlight til å søke opp Managed Software Update
3. Programmet leter først etter oppdateringer til program og fra Apple
4. Når søket er fullført vises eventuelle oppdateringer eller følgende vindu
5. Om ønskelig kan du nå trykke på «Valgfri programvare», og få en liste over tilgjengelig programvare. Kryss av for programmene du ønsker og trykk på «Legg til eller fjern».
6. Du vil få opp en oversikt programvaren som vil bli installert eller oppdatert. Du kan selv velge om du vil gjennomføre installasjonen med en gang eller ved en senere anledning. Managed Software Update gir deg beskjed om det er nødvendig at du logger ut eller starter maskinen på nytt.
7.Under installasjonen/oppdateringen vil programmet vise deg framgangen. Eksempelvis slik som på bildet under.