Kategorikart

Fra IThjelp
Sideversjon per 11. mar. 2011 kl. 13:16 av Edpjm (diskusjon | bidrag) (Litt forklaring av kategoristruktur for besøkende som er mer vant med tradisjonell vev enn struktur med wikikategorier basert på semantikk / metainformasjon.)


Kategorikart.jpg

Sidestrukturen på UiBs IT-hjelp på vev er i utgangspunktet bygget opp av kategorier basert på innhold eller sidetype. Men "boksene" på hovedsiden gjenspeiler hovedkategorier (se under). I tillegg er det interne lenker på kryss og tvers til relevante sider, som gir en mer dynamisk sidestruktur.

Figuren over viser de overordnede kategoriene i denne wikien. Under følger et forsøk på å forklare hva de forskjellige hovedkategoriene inneholder.

Kategorier

Brukerstøtte

Informasjon som dreier seg om brukerstøtte for:

  • ansatte
  • studenter
  • gjester
  • undervisningsrom
  • nye IT-brukere ved UIB


E-post

Blant annet:

  • Bruk og konfigurasjon av e-postklienter
  • Maillister
  • Sikkerhet
  • Teknisk info (servere, filtre osv)


Privat datamaskin

  • Tilganger
  • Jobbe hjemmefra
  • ADSL


Programvare

  • Lisensinformasjon
  • Typer programvare ved UIB


Utskriftstjenester

  • Pullprint/Safecom
  • Skriverproblemer
  • Legge til skrivere
  • Service og ansvar


Tjenester fra IT-avdelingen

"Samlesekk" for tjenester som ikke passer inn i de andre kategoriene.

  • Telefoni
  • Innkjøpsveiledning
  • Brukerkonto og tilganger


Nyheter

Aktuelle saker og temaserier fra IT-avdelingen blir lagt til høyre på hovedsiden. Driftsmeldinger er RSS-feedet fra http://meldinger.uib.no.