Mac OS X: Avinstallere Microsoft Office 2011

Fra IThjelp
Sideversjon per 27. des. 2011 kl. 14:23 av St11446 (diskusjon | bidrag) (Fjernet markering for "under utvikling".)

Mal:Trenger engelsk

Før du starter prosedyren bør du sjekke om søppelbøtten inneholder filer du vurderer å beholde, og eventuelt flytte disse.

  1. Start Finder, gå til Programmer og slett katalogen kalt Microsoft Office 2011.
    SletteOfficeMappe.png
  2. Naviger til systembiblioteket. NB! Husk her at alle brukere også har et eget bibliotek.
    Systembib.png
  3. Åpn opp Internet Plug-Ins og slett alle Sharepoint-filer.
    InternetPlugIns.png
    SletteSharepointFiler.png
  4. Returner til bibliotekskatalogen og åpn opp LaunchDaemons.
    LaunchDaemons.png
  5. Slett filen com.microsoft.office.licensing.helper.plist.
    SletteHelperFil.png
  6. Gå tilbake bibliotekskatalogen og åpn opp Preferences.
    Preferences.png
  7. Slett filen com.microsoft.office.licensing.plist.
    SletteLicencingFil.png
  8. Naviger til katalogen PriveliegedHelperTools, som også ligger i systembiblioteket.
    PriveliegedHelperTools.png
  9. Finn filen com.microsoft.office.licensing.helper og slett den.
    SletteHelperFil Priv.png
  10. Tøm søppelbøtten og start maskinen på nytt for å fullføre slettingen/avinstallasjonen av Office.