Administrative fellessystemer ved UiB: Forskjell mellom sideversjoner
(La til info om tilgang til ePhorte m.m.. Justerte strukturen) |
(fjernet muligheten for odt) |
||
Linje 34: | Linje 34: | ||
Last ned søknadsskjema for tilgang til felles administrative systemer som: | Last ned søknadsskjema for tilgang til felles administrative systemer som: | ||
* [[Medium:Adm systemer.pdf|pdf (Åpnes i bl.a. Acrobat eller via plugin i nettleseren]]) eller | * [[Medium:Adm systemer.pdf|pdf (Åpnes i bl.a. Acrobat eller via plugin i nettleseren]]) eller | ||
* [http://folk.uib.no/st06047/admsys/adm_systemer.docx docx (Åpnes i MS Word. Skjemaet kan fylles inn på skjermen før utskrift.)] | * [http://folk.uib.no/st06047/admsys/adm_systemer.docx docx (Åpnes i MS Word. Skjemaet kan fylles inn på skjermen før utskrift.)] | ||
* [http://folk.uib.no/st06047/admsys/adm_systemer.rtf rtf (Åpnes i Worpad. Skjemaet kan fylles inn på skjermen før utskrift.)] | * [http://folk.uib.no/st06047/admsys/adm_systemer.rtf rtf (Åpnes i Worpad. Skjemaet kan fylles inn på skjermen før utskrift.)] |
Sideversjonen fra 15. okt. 2013 kl. 09:17
Universitetet i Bergen bruker en del felles administrative program, som f.eks. økonomisystem og databaser over studenter og ansatte. Disse systemene er det begrenset tilgang til. En forutsetning for å få tilgang er bl.a. at man må ha brukerkonto ved UiB. Det er normalt systemeier og IT-avdelingen som sammen styrer tilgangen til de felles administrative systemene. Tekniske årsaker i systemene gjør at IT-avdelingen kun kan støtte bruk av felles administrative systemer fra Windows-klienter.
Oversikt over felles administrative systemer med leder for eieravdeling finnes i skjemaet (se under).
Søknad om tilgang
Basware
For å få tilgang til Basware (for innkjøp og fakturabehandling) tenger du
- søknadsskjema via lenke under andre felles administrative systemer (se under)
- skjemaet "Basware - Rolleregister". Dette finnes på oversikt over økonomisystemene eller via lenke på felles søknadsskjema for tilgang til administrative systemer.
For utvidete rettigheter / roller som attestant brukes eget søknadsskjema -> Les mer om Pagaweb og tilganger
ePhorte
UiBs arkiv har lesetilgang for ansatte via ePhorteWeb.
For saksbehandlertilgang, se egne rutiner og skjema i arkiwiki
FS
For tillegg til FS (Felles studentsystem) trenger du
- søknadsskjema via lenke under "andre felles administrative systemer" (se under)
- signert taushetserklæring som legges ved søknadsskjema. Har du problemer med å åpne dokumentet, kan du laste det ned først eller åpne det fra sawiki.
PAGA / PagaWeb
Personalportalen Pagaweb er tilgjengelig for alle ansatte.
Andre felles administrative systemer:
Last ned søknadsskjema for tilgang til felles administrative systemer som:
- pdf (Åpnes i bl.a. Acrobat eller via plugin i nettleseren) eller
- docx (Åpnes i MS Word. Skjemaet kan fylles inn på skjermen før utskrift.)
- rtf (Åpnes i Worpad. Skjemaet kan fylles inn på skjermen før utskrift.)
Om det søkes om tilgang til flere systemer, må et skjema sendes til hver eieravdeling.
IP-adressen kan for eksempel finnes på vevsiden http://tjinfo.uib.no/ipacc (nederst, med liten skrift, under streken: "Du bruker Internet-nummeret...").
Maskinnavn kan finnes slik:
- Start - Support - Show Computerinfo
- ved å høyreklikke ikonet "My Computer" på skrivebordet og velge "Properties"
Har du spørsmål om utfylling av skjemaet, kan du kontakte eieravdeling for aktuelt system eller IT-avdelingen på https://bs.uib.no / tlf (555) 84700.