Iphone brukerinfo: Forskjell mellom sideversjoner
(fjernet kategori verifiserte sider) |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
[[en:Iphone_userinfo]] | [[en:Iphone_userinfo]] | ||
{{Autoritativ informasjon}}{{BRA}} | {{Autoritativ informasjon}}{{BRA}} | ||
==Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone == | ==Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone/smartphones. == | ||
=== Priser og abonnement === | === Priser og abonnement === | ||
For informasjon om priser se siden [[mobiltelefoni]]. | |||
'''”Connect Premium” gir fri databruk i Norge'''. | '''”Connect Premium” gir fri databruk i Norge'''. | ||
Linje 39: | Linje 23: | ||
=== Bruk av telefonen. Tjenester og støtte === | === Bruk av telefonen. Tjenester og støtte === | ||
IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer. | IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer. |
Sideversjonen fra 13. jan. 2012 kl. 12:26
Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone/smartphones.
Priser og abonnement
For informasjon om priser se siden mobiltelefoni.
”Connect Premium” gir fri databruk i Norge.
Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten noen tilleggskostnad.
Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.
Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24
For å oppnå disse betingelsene må telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.
Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.
Bruk av telefonen. Tjenester og støtte
IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.
Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat. IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.
IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. (Se linker til veiledningene under.)
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.
Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.
IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.
Brukerveiledninger
Manual for å sette opp epost på iPhone3G(og eldre modeller) mot Exchange(Outlook):
Hvordan sette opp iPhone mot exchange, for 3G og eldre modeller
Manual for å sette opp epost på iPhone3GS(og nyere modeller) mot Exchange(Outlook):
Hvordan sette opp iPhone mot exchange, 3GS og nyere modeller