Brukerstøtte for studenter: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
m (Låste Brukerstøtte for studenter ([edit=sysop] (ubestemt) [move=sysop] (ubestemt))) |
|||
Linje 31: | Linje 31: | ||
*Gi telefonsupport | *Gi telefonsupport | ||
*Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre | *Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre | ||
*Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene | |||
[[Kategori:Brukerstøtte]] | [[Kategori:Brukerstøtte]] |
Sideversjonen fra 5. mar. 2010 kl. 13:50
Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.
ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:
- Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
- Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
- Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
- Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og standard programpakker
- Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
- Løse eller videreformidle problem i IssueTracker
- Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:
- Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
- Gi studieveiledning
- Gi telefonsupport
- Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
- Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene