Brukerstøtte for studenter: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
m (Låste Brukerstøtte for studenter ([edit=sysop] (ubestemt) [move=sysop] (ubestemt)))
Linje 31: Linje 31:
*Gi telefonsupport
*Gi telefonsupport
*Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
*Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
*Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene


[[Kategori:Brukerstøtte]]
[[Kategori:Brukerstøtte]]

Sideversjonen fra 5. mar. 2010 kl. 13:50

Verifisert av IT-avd. Innholdet er verifisert korrekt av mgmjv ved IT-avd. 02.mars 2010.

Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via IssueTracker eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på MiSide. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.


ithjelp.uib.no og andre vevtjenester håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.


Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:

  • Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
  • Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs IT-tjenester
  • Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
  • Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
  • Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)


Dette kan PC-vaktene ikke hjelpe deg med:

  • Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
  • Gi studieveiledning
  • Gi telefonsupport
  • Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
  • Ting som krever administrator-rettigheter på maskinene