Innkjøpsveiledning: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 38: | Linje 38: | ||
[[Kategori:Innkjøp|Alle artikler om innkjøp]] | [[Kategori:Innkjøp|Alle artikler om innkjøp]] | ||
[[Kategori:Innkjøp]] | [[Kategori:Innkjøp]] | ||
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]] |
Sideversjonen fra 18. feb. 2010 kl. 10:43
Generellt om innkjøp av data- og teleutstyr
- Alle sider om IT-innkjøp
- IT-avdelingens innkjøpsveiledning på intranett (krever pålogging)INNKJØPSVEILEDNINGEN SKAL FØLGES !!
Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.
Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.
Innkjøp av mobiltelefoner
Innkjøp av skrivere
Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal bestilles med SafeCom Pullprintløsning. Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga. altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i stordrift.
Produktguidene viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.
Innkjøp av programvare
En rekke programvare er tilgjengelig for alle via felles UiB lisens, mens annen programvare må skaffes for hver enkelt. IT-avdelingen distribuerer felles programvare og installerer programvare på UiB-maskiner.
Se Programvare ved UiB for mer informasjon.
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr samt progrtamvare kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller via BRITA på telefon (555) 84700.