|
|
(162 mellomliggende versjoner av 11 brukere er ikke vist) |
Linje 1: |
Linje 1: |
| {{Verifisert|person=mgmjv|avdeling=IT-avd.|dato=02.mars 2010}}{{BRS}}
| | [https://hjelp.uib.no/solutions/open-knowledge-items/item/KI%200603/no/ Her finner du oversikt over hvor og når du kan få hjelp fra IT-assistentene.] |
| Studenter får primært brukerstøtte fra PC-vaktene og henvender seg til dem via [http://bs.uib.no IssueTracker] eller ved personlig fremmøte. Hvor PC-vaktene sitter er opplyst på [http://studentportal.uib.no/?mode=show_page&link_id=770&toplink_id=571 MiSide]. På alle plakater som henger ved student-skriverne står det hvor nærmeste PC-vakt sitter.
| |
|
| |
|
| | | [https://www.uib.no/foransatte/78177/brita-hjelper-deg Kontaktinformasjon og chat for BRITA - Brukerstøtte ved IT-avdelingen.] |
| ithjelp.uib.no og andre [[Vevtjenester ved UiB|vevtjenester]] håper vi skal kunne gi hjelp til selvhjelp i størst mulig grad.
| |
| | |
| | |
| ==Dette kan PC-vaktene hjelpe deg med:==
| |
| | |
| *Spørsmål som gjelder bruk av IT i studiene
| |
| | |
| *Alle problemer som gjelder PC-stuer, studentskrivere og UiBs [[Tjenester fra IT-avdelingen|IT-tjenester]]
| |
| | |
| *Tilkobling av privat PC til trådløst nett og utskrift
| |
| | |
| *Enkel brukerstøtte på MiSide, Webmail, Sebra, og [[Programvare|standard programpakker]]
| |
| | |
| *Støtte til PCer driftet av IT-avdelingen
| |
| | |
| *Løse eller videreformidle problem i [http://bs.uib.no IssueTracker]
| |
| | |
| *Tilsyn med skrivere (fylle på papir og toner)
| |
| | |
| | |
| | |
| ==Dette kan PC-vaktene '''ikke''' hjelpe deg med:==
| |
| | |
| *Hjelpe til med privat utstyr, ut over tilkobling til UiBs VPN-nett eller bruk av UiBs IT-tjenester
| |
| | |
| *Gi studieveiledning
| |
| *Gi telefonsupport
| |
| *Svare på spørsmål som ikke har med IT-tjenestene å gjøre
| |
| | |
| [[Kategori:Brukerstøtte]]
| |