Innkjøpsveiledning: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 4: | Linje 4: | ||
'''IT-avdelingens innkjøpsveiledninger:''' | '''IT-avdelingens innkjøpsveiledninger:''' | ||
<onlyinclude><includeonly> | <onlyinclude><includeonly> | ||
===[Innkjøpsveiledning]]=== | ===[[Innkjøpsveiledning]]=== | ||
[[Fil:Brukerstøtte-ikon.png|right|Brukerstøtte|link=Brukerstøtte]]</includeonly> | [[Fil:Brukerstøtte-ikon.png|right|Brukerstøtte|link=Brukerstøtte]]</includeonly> | ||
* [[Innkjøpsveiledning for stasjonære PC-er|Stasjonære PC-er (Windows eller Linux)]] | * [[Innkjøpsveiledning for stasjonære PC-er|Stasjonære PC-er (Windows eller Linux)]] |
Sideversjonen fra 12. mar. 2018 kl. 07:15
Innkjøpsveiledningen omfatter datamaskiner og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av IT-avdelingen. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengig av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen). Det er derfor viktig at innkjøpsveiledningene følges når du skal kjøpe data- og teleutstyr!
IT-avdelingens innkjøpsveiledninger:
- Stasjonære PC-er (Windows eller Linux)
- Stasjonær arbeidsstasjon (Windows eller Linux)
- Bærbare PC-er (Windows eller Linux)
- Stasjonære Mac-maskiner
- Bærbare Mac-maskiner
- Mobiltelefoner
- Hodesett og kamera til PC
- Kamera og mikrofon til møterom
- Annet IT-utstyr
UiB har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøpe fra andre leverandører.
Se også:
Anskaffelse av større IT-løsninger
Universitetsdirektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer
Spørsmål om innkjøp?
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på [1] eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.
Se også alle sider om IT-innkjøp