Innkjøpsveiledning: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 19: | Linje 19: | ||
*[http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 Retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen] | *[http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 Retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen] | ||
*[http://innkjop.uib.no Innkjøpsguiden for UiB]. | *[http://innkjop.uib.no Innkjøpsguiden for UiB]. | ||
== Anskaffelse av større IT-løsninger == | == Anskaffelse av større IT-løsninger == |
Sideversjonen fra 28. feb. 2018 kl. 14:42
Innkjøpsveiledningen omfatter datamaskiner og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av IT-avdelingen. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengig av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen). Det er derfor viktig at innkjøpsveiledningene følges når du skal kjøpe data- og teleutstyr!
IT-avdelingens innkjøpsveiledning for:
- Stasjonære PC-er (Windows eller Linux)
- Stasjonær arbeidsstasjon (Windows eller Linux)
- Bærbare PC-er (Windows eller Linux)
- Stasjonære Mac-maskiner
- Bærbare Mac-maskiner
- Mobiltelefoner
- Hodesett og kamera til PC
- Kamera og mikrofon til møterom
- Annet IT-utstyr
UiB har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøpe fra andre leverandører.
Se også:
Anskaffelse av større IT-løsninger
Universitetsdirektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer
Spørsmål om innkjøp?
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på [1] eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.
Se også alle sider om IT-innkjøp