|
|
(3 mellomliggende revisjoner av samme bruker vises ikke) |
Linje 1: |
Linje 1: |
| | | #REDIRECT [[OneNote_-_Synkroniseringsproblemer]] |
| | |
| Etter avviklingen av studentdomenet den 16.12.2017 vil studenter måtte sette opp OneNote-programmet på nytt dersom en ser et rødt kryss ved siden av notatnavnet. Grunnen til dette er at kontoen en var innlogget med før avviklingen (brukernavn@student.uib.no), ikke finnes mer. OneNote-dokumentet er kopiert over til ny konto med nytt brukernavn (brukernavn@uib.no). Se eksempel på OneNote-dokument som ikke lar seg synke nedenfor:
| |
| | |
| ([[Avvikling_av_student-domenet|les mer om avviklingen av studentdomenet her]])
| |
| | |
| | |
| [[File:onenoteaapningsskjermsyncproblem.JPG|600px]]
| |
| | |
| | |
| ==Hvordan laste opp OneNote-dokumentet på nytt i fra OneDrive==
| |
| | |
| | |
| Dersom en klikker på "File"-menyen oppe til venstre og deretter "Info" i menyen til venstre, vil en få oversikt over hvilke notatbøker som er koblet opp.
| |
| | |
| Her ser en at "notater5" ikke vil synkronisere (rødt kryss og melding: "Not syncing". Vi må derfor finne den nye banen til "notater5" i Onedriven.
| |
| | |
| [[File:onenoteinfo2.JPG|600px]]
| |
| | |
| | |
| * Velg "Open" til venstre - Klikk på OneDrive- kontoen nedenfor (OneDrive -University of Bergen)
| |
| | |
| * Bla deg igjennom mappene til en finner riktig OneNote-fil - dobbelklikk på filen (i dette tilfellet "notater5")
| |
| | |
| [[File:notater5.JPG|600px]]
| |
| | |
| | |
| Onenote vil så laste inn filen
| |
| | |
| [[File:loadingnotater5.jpg|400px]]
| |
| | |
| | |
| Når filen er lastet kan en igjen gå inn på "Info". Nå vil en se at en har en versjon av notatblokken som ikke synkroniserer og en som synkroniserer.
| |
| | |
| [[File:onenoteinfoetter.JPG|600px]]
| |
| | |
| | |
| Dersom en har fått sjekket at den notatblokken uten uten rødt kryss er fullstendig kan en lukke den utgaven som ikke synkroniserer. En velger "Setting" - "Close" for den notatblokken som ikke synkroniserer (rødt kryss og melding: "Not syncing")
| |
| | |
| | |
| [[File:closenotater5.jpg|600px]]
| |
| | |
| | |
| Etter at en har fjernet notatblokk som ikke synkroniserer vil en se at alle notatblokkene er uten røde kryss. En kan heretter synkronisere notatblokken uten problemer
| |
| | |
| [[File:onenoteinfoetterok.JPG|600px]]
| |
| | |
| | |
| '''Vær obs på at arbeid som er gjort på den usynkroniserte notatblokken ikke vil være synkronisert i forhold til den en evt har lastet inn på nytt i fra OneDrive. '''.
| |
| | |
| [https://it.uib.no/ithjelp/index.php?title=OneNote_-_Problemer_etter_avvikling_av_studentdomenet&oldid=24229 Dersom en ikke finner opprinnelig OneNote-fil i OneDrive kan en vurdere å endre bane på stien til den usynkroniserte notatblokken slik at den synker mot OneDrive]
| |