Påloggingsproblemer: Forskjell mellom sideversjoner
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 2: | Linje 2: | ||
Et typisk påloggingsproblem er at en prøver å logge seg på feil domene. I Feltet "Log on to" skal det stå "STUDENT" dersom du er student, eller "UIB" hvis du er ansatt (se bilde). Ellers skal det være vanlig brukernavn og passord. | |||
Sideversjonen fra 26. jan. 2010 kl. 18:06
Påloggingsproblemer
Et typisk påloggingsproblem er at en prøver å logge seg på feil domene. I Feltet "Log on to" skal det stå "STUDENT" dersom du er student, eller "UIB" hvis du er ansatt (se bilde). Ellers skal det være vanlig brukernavn og passord.
Fungerer ikke dette kan det være nettverkskontakten som ikke er satt i. Sjekk både i PC og i vegg. Ikke rør kontakt merket Securitas i veggen. Da går alarmen.
Får du fremdeles ikke logget deg på kan en rapportere feilen hos PC-vakten ved ditt fakultet, evt rapportere feilen i Issue-tracker på https://bs.uib.no/
Det kan også være interessant å se om andre klarer å logge seg på PC-en du har problemer med, evt se om du klarer å logge deg på en annen pc. Dersom en får inntrykk av at det er din egen brukerkonto det er noe gale med, kan du prøve å logge deg inn med brukernavn og passord (under Min konto - Student) på https://sebra.uib.no/. Her kan du sjekke status for kontoen din. Her kan du også skifte passord om du skulle ønske det (evt at du har glemt passordet). Sebra er også siden der en oppretter konto hvis en ikke har en konto allerede.
Se også: