Iphone brukerinfo: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
|||
Linje 6: | Linje 6: | ||
For informasjon om priser se siden [[mobiltelefoni]]. | UiBs standard abonnement hos NetCom er "Trådløs Bedrift Express Basic" | ||
som koster 19.90 pr. mnd. | |||
Bruk av iPhone - og andre "smart telefoner", generer mye datatrafikk, så der | |||
legger vi på tileggstjenesten "Connect Premium" - 99:- pr mnd., (ordinært 399:-) | |||
men da er det '''FRI''' datatrafikk i Norge. | |||
Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten tilleggskostnad. | |||
For mer informasjon om priser se siden [[mobiltelefoni]]. | |||
'''''Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster. | '''''Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster. |
Sideversjonen fra 13. jan. 2012 kl. 12:30
Viktig informasjon til brukere ved UiB som ønsker å anskaffe iPhone/smartphones.
Priser og abonnement
UiBs standard abonnement hos NetCom er "Trådløs Bedrift Express Basic" som koster 19.90 pr. mnd. Bruk av iPhone - og andre "smart telefoner", generer mye datatrafikk, så der legger vi på tileggstjenesten "Connect Premium" - 99:- pr mnd., (ordinært 399:-) men da er det FRI datatrafikk i Norge. Med denne prisplanen kan man være online så mye man ønsker uten tilleggskostnad.
For mer informasjon om priser se siden mobiltelefoni.
Vi gjør spesielt oppmerksom på at alle tilleggstjenester for datatrafikk gjelder forbruk i Norge, og at alt forbruk utenfor Norges grenser (roaming) belastes etter egne, langt høyere, takster.
Ringepriser er uendrede i forhold til UiBs vanlige avtalepriser. Pt 0,24
For å oppnå disse betingelsene må telefon og abonnement bestilles via IT-avdelingen.
Det kan ikke gjøres private kjøp for ansatte ved UiB/UNIFOB på denne avtalen.
Bruk av telefonen. Tjenester og støtte
IT-avdelingen bistår ikke med aktivisering eller oppdateringer.
Eventuelle kjøp og nedlasting av programmer, musikkfiler e.l. til iPhone skal gjøres på privat maskin og betales privat. IT-avdelingen har ingen befatning med og tilbyr ingen tjenester eller støtte i forbindelse med slikt.
IT-avdelingen publiserer veiledning for hvordan man kan konfigurere telefonen til å kommunisere med UiBs e-post- og kalendertjenester og med UiBs trådløse nett (på steder der dette er tilgjengelig). Når iPhone er konfigurert i henhold til denne veiledningen kan den synkroniseres mot UiBs e-post- og kalendertjenester over mobilnettet eller trådløst internett. (Se linker til veiledningene under.)
Ved eventuelle feil eller problemer med iPhone telefonen, kan IT-avdelingen bistå med enkel feilsøking, full tilbakestilling av apparatet til fabrikkinnstillinger ("hardware reset") og eventuelt sende apparatet til service hvis det er konstatert maskinfeil.
Ved serviceinnlevering kan ikke IT-avdelingen tilby lånetelefon av samme type.
IT-avdelingen gir ikke hjelp med installasjon, konfigurasjon eller bruk av iPhone ut over det som er nevnt her.
Brukerveiledninger
Manual for å sette opp epost på iPhone3G(og eldre modeller) mot Exchange(Outlook):
Hvordan sette opp iPhone mot exchange, for 3G og eldre modeller
Manual for å sette opp epost på iPhone3GS(og nyere modeller) mot Exchange(Outlook):
Hvordan sette opp iPhone mot exchange, 3GS og nyere modeller